| Mércores 21 de agosto. 2024
| Ás 21:00 h
| Praza Arquitecto Antonio Palacios » ver mapa
A cargo de Montserrat Martí Caballé e Simona Todaro Pavarotti
Patrocina: Deputación de Pontevedra
“Querida Montserrat, Querido Luciano”, é un recital lírico dedicado á gran soprano española Montserrat Caballé e ao gran tenor Luciano Pavarotti, protagonizado por Montserrat Martí Caballé, Simona Todaro- Pavarotti, Luis Santana e Victor Carbajo con invitada de honra a soprano lixeira de Vilagarcía de Arousa María Dolores Crespo Abuin.
Réndeselle unha homenaxe chea de agarimo, respecto e admiración por dous grandes da música. Un italiano e unha española unidos por un cordón umbilical: o canto.
As súas voces ecoaron nos mellores teatros do mundo, desde Sídney ata Roma, desde París a Nova York, estes grandes da ópera foron orgullo para Italia e España, dous países unidos que queren á catalá Montserrat Caballé e a Luciano Pavarotti. Hoxe a segunda xeración reúnese para lembrar aos seus devanceiros, así Montserrat Martí Caballé cantará á súa nai e Simona Todaro Pavarotti cantará ao seu tío. Simona e Montserrat, Montserrat e Luciano.
Como artistas convidados estarán o barítono zamorano Luis Santana e a soprano lixeira María Dolores Crespo Abuin.
Montserrat Martí Caballé | Soprano
Realizou o seu debut operístico en 1999 na Staatsoper de Hamburgo como Zerlina en Don Giovanni. Desde entón regresou a Hamburgo para outra serie de representacións de Don Giovanni. Debutou no Gran Teatre do Liceu de Barcelona, como Liu en Turandot.
Alumna de ballet de Maya Plisetskaya na compañía do Ballet Lírico Nacional de Madrid, completou os seus estudos de música e canto nesa cidade entre outros con Isabel Penagos, participando en concertos benéficos como o concerto de Solidariedade para Ruanda na Catedral de Palma de Mallorca, en presenza de S.M. Réina Dona Sofía, así como no Festival de Hampton Court nun concerto a beneficio da Royal Collection Trust en presenza do seu Patrón, o Principe de Gales, e para a Fundación Olga Havel, en favor dos nenos discapacitados en Praga.
Cantou na Gran Sala de Actos da UNESCO de París, baixo a dirección de Zubin Mehta e en diversos concertos e recitais en Europa, entre eles na Deutsche Oper de Berlín, a Alte Oper de Frankfurt, a Musikhalle de Hamburg, o Musikverein de Viena, a Sáelle Gaveau de París, o Festival Internacional de Música Castell de Peralada, o Palau da Música Catalá de Barcelona, o Teatro Real de Madrid, o Teatro Bolshoi de Moscova e o Teatro Maryinsky (Kirov) de San Petersburgo.
Así mesmo cantou o Réquiem de Mozart baixo a dirección de Sir Neville Marriner e tamén gravou e cantou en concertos con Vangelis no repertorio cros-over.
Foi elixida polas Fundacións Leonard Bernstein e Jerome Robins baixo a dirección de Joey Mckneely, como protagonista no rol de María, para a estrea na Scala de Milán de West Side Narrativa no ano 2000, e a posterior xira ata o 2003 de novo en Milán, en Eslovenia, no Festival de Beiteddine (Líbano) e en Xapón (Tokio, Osaka, Nagoya e Fukuoka).
Participou na gala conmemorativa dos 100 anos da Gran Sala do Conservatorio Tchaikovsky de Moscova, xunto a Yuri Bashmet, Shlomo Mints, de Alexander Knyazev, Valery Gergiev, Orquestra e Coro do Teatro Maryinsky San Petersburgo, así como no Festival de Pascua de Roma, no Royal Albert Hall de Londres e a Philharmonie de Colonia.
Interpretou o Himno da Exposición Universal de Zaragoza na súa inauguración.
Dos seus roles operísticos podemos citar “A Clemenza dei Tito” de Mozart (Gran Teatro do Liceo e Palau da Música de Valencia), “A Viérge” de Massenet (Théátre Imperial de Compiégne), “Don Giovanni” de Mozart rol de Zerlina (Ópera de Palm Beach), “Orfeo e Euridice” de Glock (Gran Teatro do Liceo), “Cosín fan tutte” de Mozart (Gran Teatro do Liceo), “Edgar” de Puccini (rol de Fidelia) no Festival Euro Mediterráneo de Roma, “Cléopátre” de Massenet (rol de Octavie) no Gran Teatro do Liceo de Barcelona así como no Teatro Real de Madrid.
Debutou o rol protagonista da ópera “Mireille” de Gounod en Lle Palais deas Rois de Majorque en Perpignan, e un ano máis tarde no mesmo lugar o rol protagonista da ópera “Roínlle d’Ys”. Foi tamén Glauce na ópera “Medea” no Festival de Taormina en Sicilia. Debutou o rol de Mimí da Boheme de Puccini na Ópera de Thessaloniki en Grecia.
Posteriormente cantou en varias tempadas coa Ópera de Catalunya interpretando roles como Musetta e Mimí da “Boheme” de Puccini, Donna Elvira do “Don Giovanni” de Mozart, Lauretta de “Gianni Schicchi”, Micaela da ópera “Carmen” de Bízet, Liu da ópera “Turandot” de Puccini, Nedda en “I Pagliacci” de Leoncavallo.
No Auditorio de Zaragoza leva varios anos participando con obras que abarcan desde a “Bohème” de Puccini (rol de Musetta) ata a “Petite Messe Solennelle” de Rossini así como concertos e recitais de ópera e Zarzuela. No 2019 interpretou alí tamén o Stabat Mater de Pergolesi.
Participou na estrea en España da Ópera “La casa de Bernarda Alba” de Miquel Ortega no rol de Adela, nos Festivais de Santander e de Peralada. Nos últimos anos interpretou os roles de Violetta de “A Traviata” de Verdi e de Floria Tosca na “Basta” de Puccini, e novamente o rol de Mimí de “A Bohème” no Auditorio Nacional de Madrid.
Segue colaborando en distintos actos benéficos, como fixo sempre que a súa axenda permítello, son exemplos entre outros os concertos do Auditorí de Barcelona os últimos anos para apoiar a investigación do cancro da man do Dr. Gascón, ou o seu concerto no Auditorio Axa para axudar á restauración da área de neonatoloxía do Hospital Valín d’Hebrón de Barcelona. Así como os recitais para a Fundación Kalipay Negrense a favor dos nenos desfavorecidos de Filipinas.
Montserrat Martí realizou diversas gravacións discográficas e audiovisuais para BMG(RCA) e Warner.
Simona Todaro Pavarotti | Soprano
Nada en Genoa (Italia), a soprano Simona Todaro Pavarotti estudou canto lirico en Milan coa soprano Elvina Ramella.
Gañou numerosos premios en varios concursos internacionais como o prestixioso “Giuseppe Verdi dei Parma” e o “A. Belli” organizado polo “Teatro Lirico Sperimentale dei Spoleto” (debutando no papel de Sofia nel Werther de Massenet no Teatro Verdi de Terni e no de Zerlina’s no Don Giovanni en Spoleto).
Foi gañadora do concurso “Il Cantante Attore” patrocinado pola “Fundación William Waltom”. Foi finalista con mención especial no Concurso Internacional “Iris Adami Corradetti” en Padua. Sucesivamente foi premiada no concurso “E. Caruso” de Milan.
Cantou no Teatro dell’Opera de Roma en “Prove d’un Opera Seria” de F. Gnecco, en Spoleto en “As Vodas de Fígaro” (Susanna), “Dido e Eneas” de Purcell (Belinda), no Teatro S. Carlo de Napoli en “A Bohème” de Puccini (Mimì), no Teatro Massimo de Palermo en “Midsummer Night’s Dream” baixo a dirección do Mestre Bruno Campanella, nos teatros de Trento e Rovigo no “Così fan tutte” de Mozart (Fiordiligi).
Moi apreciada polo Mestre Luciano Pavarotti, a soprano Simona Todaro Pavarotti foi convidada con regularidade a cantar co grande tenor nos seus concertos internacionais. Numerosas as actuacións co Mestre: Moscova, San Petersburgo, Costa Rica, Costa Rica, Grecia, Mexico, Os Angeles, Venezuela, Dubai, Africa do Sur, Paris, Belgrado e unha longa tournée en Australia, todas cun enorme éxito de público e crítica.
No ámbito operístico ha cantado o papel de Mimí na Bohème na cidade de Fano baixo a dirección de Luciano Pavarotti. Esa mesma produción foi traslada tamén en Agrigento no Val dos Templos.
Destácase o prestixioso debut no Festival de Glyndebourne co papel de Mimi na Bohème (ao cal seguiron 16 réplicas no Reino Unido). Esa mesma opera ha daquela sido representada con éxito no Teatro Pergolesi de Jesi e no Teatro Social de Mantua. Despois unha pausa debida a motivos persoais volveu ao canto perfeccionándose coa mezzosoprano Laura Giuseppina Bulian.
Recentemente cantou para a Fundación Luciano Pavarotti en Moscova, San Petersburgo, Lucerna, Belgrado, Manfredonia, Cremona, no Auditorium de Santa Cecilia en Roma e en concerto en Modena xunta a Andrea Bocelli.
Moi apreciada en Xapón actuou ata xuño 2016 no teatro Minatomirai de Yokohama e participando tamén en numerosos programas televisivos xaponeses.
Desde o 2021 segue dando recitais en Italia, España, Portugal e América Latina.
Luis Santana | Barítono
Este Barítono Zamorano está entre os máis respectados do panorama lírico español. Especialista en Rossini e en canción de cámara española, actuou nas mellores salas de concerto e teatros como o Auditorio Nacional de Música de Madrid, Teatro Real de Madrid, Musikverein de Viena, sala Ehrbar de Viena, Gran Teatro do Liceu de Barcelona, Fundación Juan March, Maestranza de Sevilla, Arriaga de Bilbao, Palau da Música catalá, Auditorio de Zaragoza, Miguel Delibes de Valladolid, Victoria Eugenia de San Sebastián, Cervantes de Málaga, Campoamor de Oviedo e máis.
Memorables concertos da misa “In tempori belli” de Haydn no Pilar de Zaragoza ante os Reis de España, “Novena sinfonía” de Beethoven xunto ao lendario Orfeón Donostiarra en presenza da súa maxestade a Raíña Sofía, “Réquiem” de Mozart na Catedral de Sevilla, recital na Catedral de Toledo, “Réquiem” de Fauré na Catedral da Almudena, Homenaxe a Victoria dos Ángeles na igrexa onde foi bautizada, Patio dos Arrayanes de Granada, “Réquiem” de Brahms na Catedral Vella de Salamanca, recital na Catedral De Santiago de Compostela, Homenaxe a Teresa Berganza, “Misa Solemne” de Rossini no Duomo de Milán, Homenaxe a Cristóbal Halffter, Homenaxe a Antón García Abril polos seus oitenta aniversario na súa cidade natal, Teruel. Homenaxe ao seu mestre o tenor Pedro Lavirgen. Inauguración de “Las Edades del Hombre” de Toro e Cuellar xunto a Ainhoa Arteta, inauguración do outono musical Soriano baixo a batuta de Odón Alonso, Festival Internacional de Úbeda, Festival “Encuentros con Rosa Torrespardo” en Robles de Laciana, etc…
Participou en xiras con personaxes do calibre de Nati Mistral e Paco Valladares. Foi protagonista de actuacións por todas as fundacións de Santa Teresa de Jesús xunto con Paloma Gómez Borrero entre 2014 e 2016 e de actuacións en Roma, Milán, Nápoles, Pescase, Torino, Catania, Como, Parma, Boloña, Módena, Toulon, París, Viena, Lisboa, Kiev, Lviv, Donetsk, Odessa, Londres, Moscova, Sofia, Bucarest, Frankfurt e Berlín entre outras.
Foi Malatesta, Fígaro, Sharpless, Germont, Belcore, Papageno, tenente Morais, Enrico, Marcello, Pin, Tio Salvaor, Dandini e Taddeo entre outros.
Dirixíronlle as batutas máis prestixiosas. Compartiu escena cos máis grandes cantantes españois e estranxeiros, e compositores da talla de Antón García Abril, Cristóbal Halffter, Miquel Ortega, Miguel Manzano, Juan Duran, Javier Centeno, Santiago Báez, David Rivas, Ernesto Monsalve, Manuel Comesaña, Manuel Millán, Jesús Legido, Victor Carbajo escribiron para a súa voz.
Alumno do Mestre Pedro Lavirgen e de Teresa Berganza actualmente está a seguir cursos de perfeccionamento co Mestre Giacomo Prestia.
Colabora co actor Emilio Gutierrez Caba nun recital en ocasión dos 80 anos da morte do poeta Miguel Hernández, nun recital en ocasión centenario do nacemento de Miguel Delibes e nun recital dedicado á poesía española.
Co hispanista Ian Gibson desenvolveu un recital con motivo do 120º aniversario do nacemento de Federico García Lorca e un recital sobre Antonio Machado en ocasión dos 80 anos da súa morte.
Coa actriz Maria Galiana está a protagonizar un recital de música e poesía percorrendo toda a xeografía española, sumando máis de 70 recitais entre 2022 e 2023.
Este 2024 percorrerá xunto ao actor Pepe Viyuela a xeografía española co “Cántico Espiritual” de san Juan da Cruz con música do Mestre Victor Carbajo e cun recital dedicado ao humor na poesía e na música.
Ademais, conta colaboracións establecidas con Montserrat Martí Caballé, Cecilia Lavilla Berganza, Simona Todaro-Pavarotti, Pilar Xurado, Pepe Viyuela, Charo López, Maria Luisa Merlo, Loles León e Carlos Hipólito.
Entre o 2018 e o 2019 sumou máis de douscentos concertos en España e Europa e, a pesar do impacto da pandemia, terminou o bienio 2020-21 con máis de 160 actuacións e sumando máis de 260 concertos entre 2022 e 2023.
No seu afán de recuperación de músicas perdas fixo a integral de voz e piano de Antonio José e Federico García Lorca, así como a integral de cancións de Zorrilla e Campoamor.
Posúe a medalla de ouro “Artista Prokofiev” da casa natal do compositor, así como a medalla de prata dos amigos da Ópera de Lleida.
María Dolores Crespo Abuin – Soprano Lixeira
Natural de Moraña (Pontevedra), reside dende cativa no pobo mariñeiro de Carril,Vilagarcía de Arousa (Pontevedra). Realiza os seus estudios de canto no CMUS deVigo, baixo a dirección de Tatiana Sajarova, perfeccionando a súa técnica en clasesmaxistrais con profesionais como Isabel Penagos, Mª Ángeles Triana, Maria Uriz, Carmen Durán, Helena Lazarska, Antón de Santiago, Carmen Subrido, Diana Somkhieva entre moitos outros.
Diplomada en Comunicacion Protocolo e Imaxen Pùblica po la Universidade de Vigo.
Traballou baixo a dirección de prestixiosos directores como Jordi Savall, Giovanni Andreoli, Paul Danields, Oliver Díaz, Ferreira Lobo, Romero Llopis, Fernando Arias, Marco Frisina, etc., en concertos xunto as seguintes formacións orquestrais: Real Filharmonía de Galicia, Ensamble CMUS de Vigo, Orquestra do Norte de Portugal, Orquesta Sinfónica de Gijón, Orquestra Nacional Portuguesa, Orquestra de Cámara de Galicia, Orquestra da Capela Compostelana, Orquestra de Melide e Orquestra Clásica de Vigo, entre outras. Así mesmo, actuou coas bandas de música galegas de Vilagarcía de Arousa, Santiago de Compostela, Meaño, Lantaño, Pontevedra e Bembrive.
Ten interpretado, como solista, un amplo abanico de repertorio de zarzuelas, nas que cabe destacar os roles de Marquesita (Barberillo de Lavapiés), Marica (A Lenda de Montelongo), Asita (Agua, azucarillos y aguardiente), Eliseo (Gran Vía), Coral (La Leyenda del beso), Mariquiña (Amores de Aldea), esta última convocada pola Fundación Reveriano Soutullo Otero.
Entre o seu repertorio como solista destacan obras como a Fantasía Coral (Beethoven), Missa brevis (Haydn), Gloria (Vivaldi), La Traviata (Verdi) e Carmina Burana (Carl Orff), estas dúas últimas interpretadas coa Orquestra Nacional Portuguesa e o elenco do Teatro Nacional de Sao Carlos en Lisboa.
Entre outras colaboracións coa Universidade de Vigo ten levado a cabo repertoriono eido da investigación, dentro da música galega, xunto ao musicólogo e historiador, Javier Jurado.
Nos seus recitais como solista acompañárona prestixiosos pianistas galegos como Alejo Amoedo, Alfonso Galbán, Victor Carbajo,Juanma Varela Rasa Jakutytte, Manuel Burgueras, entre outros. Cabe destacar un ciclo de concertos xunto ao flautista Fernando Raña ea pianista Rasa Jakutite.
Compartiu escenario con cantantes líricos da talla de Teresa Novoa, José Antonio Campo, Pedro Chaves, Cesáreo Torres, Manolo Suárez, Luis Santana, Montserrat Martí Caballé, Cecilia Lavilla Berganza, Cesareo Torres e Emilio Gulín entre outros.
Na actualidade é soprano solista do Coro da Capela da Catedral de Santiago de Compostela, dirixido por Miro Moreira, os cales teñen realizado un ciclo de concertos xunto ao afamado gaiteiro Carlos Nuñez, e do Orfeón Terra a Nosa, dirixido por Mateo Iglesias.
Asi mesmo, co Coro de Cámara do Orfeón Terra Nosa xunto a Real Filarmonia de Galicia participa no estreo da ópera la Anmnesia de clio, do compositor galego Fernando Buide, dirección escénica Marta Pazos, baixo a batuta de Paul Daniels.
Por último, Dolores Crespo, Colabora habitualmente co Coro Universitario de Santiago de Compostela, dirixido por Miro Moreira e co Coro Universitario do Campus de Pontevedra da Universidade de Vigo, dirixido por Marco Lucato.
Víctor Carbajo | Pianista
Compositor e pianista español nado en Madrid en 1970. Cursou estudos musicais no Real Conservatorio Superior de Música da súa cidade natal, onde se graduó como Profesor Superior de Harmonía, Contrapunto, Composición e Instrumentación, co Premio Fin de Carrera de Composición en 1993.
A súa actividade como pianista é moi prolífica. Acompaña habitualmente a figuras moi coñecidas da lírica española e da canción clásica popular como Francisco ou Alberto Cortez nas súas xiras por España e o estranxeiro.
Actuou como solista acompañante en salas de concerto como o Auditorio Nacional de Música de Madrid, Palau da Música de Valencia, Palau da Música de Barcelona ou o Teatro Olympia de París.
Como compositor, a súa música foi interpretada en España, Francia, Alemaña, Italia, Bélxica, Reino Unido, Portugal, Rusia, Ucraína, Dinamarca, Estados Unidos, México, Arxentina e Australia. Recibiu así mesmo varios encargos de diferentes organizacións internacionais.
Actualmente compaxina a súa actividade de pianista e compositor co seu labor de profesor na Escola Superior de Música Katarina Gurska.